Thursday, November 28, 2013

Hentak kaki padat UMS

Bismillah..

dengan nama Allah yg maha pemurah lg maha pengasih..


utk yg kesian lakinya, gua nk citer psl involvement gua dlm latihan ketenteraan nh.. Julai 2013, gua terpilih dr kalangan pegawai muda pelajar utk penjadi pengawai pengiring kadet palapes utk upacara pentauliahan Diraja Pegawai Kadet PALAPES IPTA ke-32 bertempat di Universiti Malaysia Sabah.. rombongan dr UTM kali ini dipecahkan kpd 3 kump dimana kump pertama dr team jurulatih dan staf utk membuat persiapan tempat.. selang beberapa hari kump kedua dimana semua kadet terlibat dan beberapa pengiring termasuk la gua bergerak.. kumpulan ke-3 adalah team terakhir yg dibanarkan utk tiba (golongan LI, emergency case, xdpt cuti etc).. semua penerbangan adalah melalui KLIA.. 

kami bergerak dr UTM ke KLIA.. flight klau x silap 1530 kot menerusi penerbangan Malaysia Airline System.. mememdangkan semuanya telah ditanggung, so dok je la coach economy. yg penting ada mknn.. klau Airasia xde mknn hahah.. sbb tu MAS lg mahal. 
pendekkan cter kami meninap la di salah sebuah blok dlm kolej (lpe dh) kt UMS.. 

mlm tu jgk all group oleh ajutan utk pembahagian tugas.. gua telah di attach kan utk jaga secretariat dimana semua pergerakan dan informasi akan melalui pusat ini terlebih dahulu.. so gua lg enjoy la dok bilik nh sbb xperlu berpanas matahari tgk kdt kawad haha. pakaian plk mmg gua pkai kasual je la sbb indoor activity je.. hari2 cek surat, tgk penyata, update strength, buat surat, memo, check logistic, keluar detail, n etc etc.. ops satu lg.. bully kadet (hahaha).. tu je kje gua hahah.. 

utk gua nmpk mcm best buat kt UMS tp sengsara beb,, terlalu byk limitation,, first pengangkutan,, sadis sungguh, 2nd nyamuk yg menggila tiap hari, 3rd mknn sabah (gua tekak melayu semenanjung), penginapan (tandas xde pintu pkai langsir je) n byk lg la... tp semua tu alasan je.. kite bila dh biasa ddk senang tiba2 keluar dr kelompok senang mmg mcm cacing kepanasan la haha.. gua ttp bersyukur..

ok la.. nh je la beberapa gmbr yg gua nk share...



last moment ngan kapt Yus n Sjn Zaidi sblm meraka posting n bersara.. (gmbr sblm naik bas ke KL)




Flying with aero wing


kes sabotaj hahah.. xde la.. ujian Allah hantar ribut, habis semua melayang (kt pdg kawad)


dgn tn Syawal (otai senior tu)


Jln2 cuci mata... bandar KK


salah satu monumen tgh2 bandar KK


atas hotel ape thah.. (mode jln2 je nh)


menara jam


gua bersama Sjn Sten, En Kipli n skot gua hariz (bilik persalinan)


n last but not least, gmbr gua la hahahahha... semua xpercaya gua muat lg 1 dress nh.. hahhaha..
dilarang sama sekali kopi dan pasta ok...













p/s ~ info lain awk dh tau kn.. 


1 comment: