Sunday, March 11, 2012

riders go to tg leman

assalamualaikum n salam sejahtera...

jmpa lg kite... mggu lps gua berkesempatan skli lg utk bersama2 kwn2 gua utk trip ke tg leman, mersing johor.. plan asalnya adalah nk rider mana2 pkai moto je... second idea vanue yg dipilih adalah gunung belumut @ teluk gorek @ tg leman... lastly choice tg leman... idea asal oleh hairi, pengarah program mus, ajk peralatan kerol, bendahari selaku tkg bli brg faiz, fotografi isma + usin, n gua xde pape hahaha... ok kami bertolak dr utm dlm jam 1500,,, sblm bergerak gua bg breafing psl flow perjalanan, cheqpoint, halangan, masa, n semua yg berkaitan la... ini penting bg semua anggota mengetahui kedudukan dan tudas masing2... nh gua listkn anggota gua..
1~JLG-- gua la
2~JLP-- faiz
3~JLR--mat hussien
4~WVP--mus
5~WRK--hairi + isma
6~JLX-- hafiz
7~BKW--azlan
8~TAS--khairol
9~JLE--ammar
10~JJL--rahman
11~MCA--giant+aziz+hanafi (kereta daa)
12~JNG--ohayo+arif (juga kereta daa)

dengan berbekalkan kelengkapan berkhemah tepi pantai (termasuk gogle berenang), kami pn bergerak la... first check point is shell( isi minyak n angin) .. teruskan perjalanan ke cp2 kt petronas kota tinggi... laluan yg kami lalui adalah highway senai-desaru... gua tukar moto dgn khairol sbb die kte nk bwk moto gua plak... cp3 kami adalan esso simpang tenggaroh... dlm perjalanan kmi td hujan mula menitiskan airnya namun jiwa rider is rain is temporary, rider is forever (cm pelik je bny)... sampai lakami ke tg leman dlm jam 1745... sampai2 tros psg khemah sbb gaya mcm nk hujan, pastu solat, n main layang2 (giant bwk)... lps solat jamak mgrb isyk, episod bkr ayam bermula... sorg2 tunjuk seni bkr, ada yg hangus, mentah, ayam hidup lg n mcm2 lagi la kerenahnya... around jam 2200.. gua n the geng dh pakat nk knekan si wakjih nh... time birthday org suke knekn,, kne btg hidung sendiri tros lari... mlm tu kmi main la candle war (conduct by napi).. ada 2 team (8-8) kne pertahankan kubu lilin diorg dr serangan lawan... nk matikan kne baling belon air( lain kamli la cter psl game nh)... pas game nh gua soh napi kumpulkan geng kmi... dlm masa yg sama telur ayam(dibawa khas tanpa pengetahuan aziz) tlh diedarkan pd setiap kami (siapla ajis oiii)... and than.......taluan telur telah membaluti ajis dengan bantuan giant peluk ajis hahaha... kne air kunit la, tepung la,,, last skli semua plk kne termasuk gua... ajis yg dlm trauma hny mampu tersenyum... huh panjang la plk cter nh.... pendek cter kami mandi laut dlm jam 2330.. pastu bilas n lepak2 n tdor ... nyamuk ya Allah banyak nk mapus... esoknya pagi2 main2 pastu mandi laut,,, bersiap2 packing gerak balik sbb tgh ari tu tn ci ade buat kenduri kawen anak beliau... dpt la mkn ayam golek percuma.... ok cm besa... discribe dgn gmbr je la....

 sebelum bergerak...

 gua dgn isma

 ammar n amang

 mus n ammar kne cuci tempat bakar

 peace 4 sleep

 jijan bkn nama sebenar

 gua la haha

 faiz bru nk bljr berenang

 solat itu tiang agama

 isma n hairi
 abg ngah hafiz

faiz bersama JLP nya

edited by usin.. last day



sekian dlu ceritera dari gua,,,, klau menyesal bce blog merapu nh sila bc benda yg lebih berfaedah ahha... chowww










p/s~org ada adik2 lain... kne jaga ahha

No comments:

Post a Comment