Bismillahirrahmanirrahim
segala puji bg Allah, tuhan sekalian alam..
daripadaNya kita diciptakan dan kepadaNya jualah kita akan dikembalikan.
ohyeahh... entry kali ini gua nk poyo sket.. hahaha gua baru beli kete, cm xcye je ahhaha.. subhanallah,, tu semua rezeki Allah, gua nh cume insan yg terpilih untuk menerima amanah Allah nh..
Actually, this car in not belonging only to me. this is my family asset. after few years, we didn't have the car except wheelbarrow and remote car, subhanallah. Rezeki Allah, klau kita inginkn sesuatu itu, insya Allah, Allah akan permudahkan urusan kita itu.. all my friend ask me, why avanza... that is MPV, why not only use like persona or saga.. The answer from me, better have a big car because u still need a loan until 9 year. However, when we looking to my family which is leak with the vehicle, so we suppose to choose the MPV as a our new transportation.
yes this is Toyota Avanza Veloz 1.5E. the new model for avanza model. price?? 70K++..
monthly payment around 0.6k. that because the down pawment in around 20% from the full price..
insya Allah.. dengan adanya kereta ini, akan memudahkn lg urusan gua n family gua.. lepas seminggu OTR, gua ngan "bini" khairol pn buat la sedikit bacaan doa selamat khusus utk kereta kami ini.. semoga dipermudahkan...
tulis banyak pn xgne jgk.. tgk gmbr la sendiri...
the Toyota Service Center (Kluang)
Yeah... no comment
from side angle..
ku kunci cinta mu,,,,
meter yg belum cecah 120km/h
zaman dh berubah bro
renovation with added mirror tinted,, i'm V-Kool
dh ada rumah.. hahaha.. xde la kne hujan-panas-hujan sgt haah.. poyonyer
balakong ke belakang???
no need to mention la ahhahaha......
thah all is some of the description about my car.. who those have a real problem, make me call ok (my fried only).. insya Allah..
by n see in next post..
p/s~ sy beli kete ini jg utk tunjukkan kesungguhan sy kt awk tau. xkn nk dtg rmh nnt pkai bas or teksi je.. atleast, bile sy mampu utk ada kereta, insyaAllah jg sy mampu utk miliki.............. hehhhehehe









aku doakan kalian berdua..insyaAlah.
ReplyDeletemoga Allah merahmati hingga ke syurga
hahhaa.. bc yg atas da la ma... bereh2x.. keyon2x.. tq
ReplyDelete